Anouk kiest voor de Expeditie

Standaard

Toen ik moest nadenken over wat ik wilde gaan doen dit kwartiel heb ik goed nagedacht over wat ik precies wil bereiken. Voor mij waren er twee mogelijkheden; kies ik voor een stage waarbij ik weer meer praktijkervaring opdoe of kies ik voor een minor waarin wordt behandeld wat ik nou juist zo leuk vind aan deze studie? Ik koos voor het tweede. Al sinds mijn vijftiende ben ik werkzaam in de horeca en ben hier sindsdien niet meer weggeweest. Het mensen naar de zin maken en mensen met een lach de deur uit zien gaan is waar ik als persoon voldoening uithaal. Mensen uit mijn omgeving zullen mij omschrijven als leergierig, zorgzaam, spontaan en ambitieus. Gastvrijheid is kortom iets dat mijn hele leven al een rol gespeeld heeft. Ik zou het een verrijking vinden om te leren hoe gastvrijheid toegepast kan worden in verschillende bedrijven en organisaties.

Nu ik meer dan twee jaar de studie Facility Management doe, kan ik voor mezelf zeggen dat ik een goede keuze heb gemaakt. Mijn VWO-achtergrond draagt voor mij duidelijk een steentje bij in mijn studievoortgang op het HBO. Ik ben een hardwerkende studente die graag iets extra’s wil leren. Het ‘hospitality’-aspect dat aangeboden wordt op het Saxion is voor mij de doorslag geweest om voor deze studie te kiezen. Nog steeds zie ik de aandacht voor gastvrijheid als het meest positieve aspect van mijn opleiding.

Gastvrijheid is een aspect dat ik graag terug zou willen zien in mijn latere loopbaan. Ook tijdens mijn minor lijkt het me een uitdaging om de hospitality-branche van een andere kant te kunnen bekijken. Ik denk dat ik veel kan leren van deze minor. Ook denk ik dat het interessant is om samen te werken met studenten die een andere studie volgen dan ik. Ik denk dat ik op deze manier kan leren om zaken van een andere kant dan de ‘facilitaire’ kant te bekijken.

.20140926_123611 (1)

Geef een reactie

