Gastvrij onthaal voor bezoekers van polikliniek Kindergeneeskunde

Standaard

Het pas geopende Meander ziekenhuis in Amersfoort heeft alles weg van een luxe cruiseschip. In de zonnige binnenruimte krijg je als bezoeker het gevoel dat je het wijde sop kiest, de wereldzeeën over. De centrale ontmoetingsplaats heet niet voor niets Het Dek. In plaats van passagiers en bemanningsleden, zie je hier vooral patienten en dokters die geanimeerd met elkaar in gesprek zijn. Hier op het dek praat ik met Susan, Maartje en Petra, teamleider en artsen van het team van de polikliniek Kindergeneeskunde. Zij hebben de wens om de gastvrijheid van hun poli te verbeteren. Waarom? Het antwoord is stellig: omdat kinderen beter worden door een goede beleving en een betere “guest journey”: alle contactmomenten die ouder en kind beleven met de mensen van de polikliniek: de dokters, de doktersassistenten, de verpleegkundigen en de secretaresses. Welke oplossingen kan Saxion bieden in samenspraak met dit team?

Susan, Maartje en Petra zijn enthousiast over de aanknopingspunten die wij kunnen bieden–Hospitality, Service Design en Creatieve Technologie, dat biedt kansen. Hun nieuwsgierigheid is gewekt en zij willen graag aanmonsteren op de Expeditie met als centrale vraag: Hoe verbeteren wij de gastvrijheidservaring van ouders met kinderen die de polikliniek bezoeken? We meren aan in het Meander tijdens de Field Trip van 9 oktober.

meander

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s