Service Design: verbeter de uitgaanservaring van de Persona

Standaard

In het Hospitality Excellence Programme werken studenten van de 5 Nederlandse hotelscholen gedurende een aantal weken aan onderzoek op basis van Service Design. Het succes van dit programma heeft o.a. geleid tot het introduceren van Service Design binnen HBS. De Expeditie adopteert deze innovatieve onderzoeksmethodiek. Service Design richt zich op de eindgebruiker van een dienst en verdiept zich in zijn/haar leven. Om een compleet beeld te krijgen van de mens en zijn (latente) behoeften, worden door middel van gevarieerde kwalitatieve onderzoeksmethoden, Persona’s “gebouwd”, die als “meest actieve gebruiker” van die groep kunnen worden gezien. Afgelopen vrijdag zagen we in Leeuwarden enkele Persona ontstaan. Het mooiste vond ik, dat de teams echt empathie ontwikkelen met deze Persona. Immers, het is geen abstract “lid van een doelgroep uit het marketingboek” maar een mens die ze hebben geinterviewd, geobserveerd in zijn dagelijkse leven. Adele is bijvoorbeeld de Persona die mensen in een rolstoel vertegenwoordigt. Hoe beleeft Adele een avond in de horeca? Hoe kan het team oplossingen bedenken waardoor haar uitgaanservaring verbeterd wordt? Deze vragen leiden tot ideeën, concepten en prototypes. Spannend!

–slide van het team van AnneMaria de Vries (HBS HHO)Persona Adele & Xander.pptx

 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s